pusat panggilan Akulaku :RadarDetik

Akulaku , yang merupakan platform penyedia perkhidmatan kewangan di mana kualiti telah menjadi global, pasti akan menyediakan pusat panggilan Akulaku yang boleh dihubungi oleh pelanggan apabila mengalami masalah atau ingin mengemukakan pelbagai aduan. Matlamatnya ialah Akulaku sentiasa dapat berhubung dengan pelanggannya dengan betul dan juga telus.

Akulaku membuka peluang untuk anda melakukan aktiviti membeli-belah dalam talian menggunakan perkhidmatan kredit. Malah, anda juga boleh membeli-belah secara ansuran dan membuat pinjaman tunai yang sangat fleksibel. Oleh itu,  kehadiran Akulaku  di sini bertujuan untuk memudahkan kehidupan pelanggannya dalam membuat pelbagai transaksi.

Antara kemudahan yang disediakan oleh Akulaku termasuk pembelian kredit, kemudian pembelian kuota internet dan pakej data, pembayaran bil BPJS, PDAM, dan juga PLN, dan juga pembelian tiket kapal terbang. Semua aktiviti pembayaran dan pembelian boleh dilakukan secara kredit, dan anda juga boleh membuat pinjaman.

Malangnya, dalam perkhidmatan dari Akulaku, tentu saja tidak semua pelanggan merasa puas. Atas sebab ini, Akulaku menyediakan pelbagai  saluran pusat panggilan Akulaku  supaya pelanggan boleh menghubungi pihak mereka pada bila-bila masa dengan bebas. Berikut adalah beberapa cara pelanggan boleh mengemukakan aduan dan soalan melalui pusat panggilan.

Menyampaikan Aduan Anda  Melalui Perkhidmatan Pelanggan

Salah satu saluran yang boleh anda  hubungi untuk menghantar soalan atau mendapatkan maklumat adalah menghubungi Perkhidmatan Pelanggan Akulaku. Anda boleh mengakses perkhidmatan  CS ini  tanpa had, iaitu selama 24 jam. Bukan itu sahaja, tetapi panggilan tanpa kos juga boleh diperolehi.

Sekiranya anda ingin menghubungi  kakitangan Akulaku  melalui kaedah ini, anda boleh menghubungi melalui pusat panggilan Akulaku di 1500920. Melalui nombor ini, anda boleh mengemukakan pelbagai soalan dan aduan yang berkaitan dengan ansuran dan kredit di Akulaku.  Anda juga boleh menyampaikan pelbagai halangan lain.

Kaedah mengemukakan aduan dan pertanyaan pelanggan dianggap lebih berkesan melalui pusat panggilan ini. Kerana sebagai tambahan kepada perkhidmatan yang berjalan selama 24 jam, melalui CS ini anda juga akan berhubung secara langsung dengan  kakitangan Akulaku  yang kompeten dan mempunyai pengetahuan untuk membantu menyelesaikan masalah  anda  dengan cepat.

Walaupun ia tidak semudah sembang langsung, pusat panggilan Akulaku dapat memberikan jawapan langsung dengan jelas dan langsung kepada pelanggan supaya pelanggan tidak perlu dikelirukan untuk mendapatkan penyelesaian dalam setiap halangan yang dihadapi. Pelanggan boleh bertanya soalan secara bebas selama-lamanya selagi ia sesuai dengan prosedur penyerahan aduan.

Juga cuba perkhidmatan aduan melalui e-mel

Selain dapat mengemukakan aduan dan soalan yang berkaitan dengan Akulaku melalui pusat panggilan, anda juga boleh melakukannya melalui platform atau media lain. Salah satu media yang biasa digunakan untuk mengemukakan aduan adalah melalui  e-mel rasmi Akulaku. Di sini, anda boleh dengan mudah menyatakan apa yang anda mahu sampaikan.

Alamat e-mel  yang anda akan berada di cs.id@Akulaku.com. Kaedah ini sentiasa menjadi kaedah yang paling biasa untuk berkomunikasi. Anda hanya perlu membuat e-mel seperti biasa dengan subjek “Aduan” atau “Soalan Mengenai….” dan mula mengisi badan e-mel dengan perkara yang anda ingin sampaikan kepada Akulaku.

Malangnya, terdapat kelemahan pada saluran ini jika anda ingin menggunakannya sebagai medium untuk mengemukakan aduan atau mengemukakan soalan. Tidak seperti pusat panggilan Akulaku yang cenderung bertindak balas dengan cepat, melalui e-mel anda akan mengambil masa yang lama untuk mendapatkan jawapan daripada kakitangan atau pekerja Akulaku.

Ini kerana e-mel bukan medium yang dibuka pada setiap masa berbanding dengan pusat panggilan, jadi ada kemungkinan bahawa ia akan mengambil masa yang lama. Walaupun anda telah menerima jawapan, biasanya kakitangan akan mengarahkan anda ke jabatan CS atau media sosial lain untuk mendapatkan respons yang lebih cepat.

Whatsapp Sebagai Media Aduan yang Mudah dMudah

Terdapat juga media lain yang lebih mudah dan mudah digunakan untuk bertanya soalan dan menyalurkan aduan selain pusat panggilan akulaku dan e-mel, iaitu WhatsApp. Sebagai medium pemesejan yang sangat popular, WhatsApp pastinya menjadi rakan bagi hampir semua orang di dunia untuk bertukar-tukar mesej dan maklumat.

Oleh itu, Akulaku juga memanfaatkan populariti media ini untuk dapat berhubung dengan pelanggannya dengan lebih fleksibel dan bebas. Walaupun anda menggunakan media WhatsApp, mesej  yang anda hantar tidak dijawab sepenuhnya oleh  chatbot Akulaku. Melalui penggunaan kaedah ini, anda masih boleh berhubung terus dengan pekerja dari Akulaku.

Seperti menggunakan  pusat panggilan Akulaku, melalui WhatsApp anda juga boleh menyatakan pelbagai soalan dan aduan  anda  secara bebas melalui sembang langsung ini.  Anda hanya perlu menghantar sembang dengan apa yang anda  ingin sampaikan dengan jelas. Jangan lupa untuk memasukkan bukti aduan supaya ia boleh diproses dengan segera.

Dalam mengemukakan aduan, pastikan anda menggunakan bahasa yang jelas, ringkas, mudah difahami, dan jangan gunakan bahasa yang tidak difahami. Bahasa yang jelas akan memudahkan  kakitangan Akulaku  memahami masalah semula jadi dan segera mencari penyelesaian yang anda perlukan. Bersabarlah dalam menunggu maklum balas  kakitangan Akulaku.

Nombor sambungan WhatsApp yang boleh dihubungi adalah di nombor 081113508161. Untuk mendapatkan jawapan dari pihak Akulaku, anda perlu bersabar kerana ia mengambil sedikit masa. Pastikan anda bertanya soalan menggunakan bahasa yang mudah difahami oleh kakitangan.

Datang terus ke Pejabat Akulaku garclearer

Pilihan terakhir yang boleh dilakukan jika anda mempunyai banyak soalan atau aduan penting yang ingin anda hantar adalah pergi terus ke  pejabat akulaku. Menggunakan   pusat panggilan Akulaku atau WhatsApp adalah percuma, tetapi ia mengambil masa untuk mendapatkan respons dan penyelesaian kepada pelbagai masalah yang dialami.

Jika anda mahukan respons yang cepat dan jelas, anda boleh segera datang ke pejabat dan bercakap dengan pegawai di sana. Malangnya, ini mungkin terdengar sedikit menyusahkan. Mengunjungi  pejabat Akulaku  hanya boleh dilakukan untuk pelanggan yang tinggal di kawasan Jabodetabek, kerana jaraknya masih berpatutan.

Tidak seperti pelanggan yang kediamannya jauh dari wilayah itu pasti sukar. Belum lagi kos yang diperlukan lebih banyak. Atas sebab ini, pelanggan disarankan untuk memanfaatkan media yang disediakan oleh Akulaku lebih awal untuk memudahkan anda mengemukakan soalan dan aduan dan masalah anda.

Anda juga boleh memanfaatkan pusat bantuan yang terdapat dalam  aplikasi Akulaku. Di sini, anda boleh memberikan sebarang maklum balas yang anda mahukan. Langkah pertama yang perlu dilakukan ialah memuat turun  aplikasi Akulaku  pada telefon  anda  dan kemudian log masuk ke aplikasi. Cari ikon maklum balas dan anda boleh menghantar maklum balas.

Ia agak mudah untuk dapat menghubungi Akulaku walaupun dia tidak pergi terus ke  pejabat Akulaku. Bersama dengan perkembangan teknologi, semuanya boleh dilakukan dalam talian atau melalui telefon. Walaupun pada masa ini tidak ada lagi saluran yang pelbagai selain WhatsApp, Akulaku masih dapat menampung keperluan pelanggan yang memerlukan penyelesaian.

Sekiranya anda ingin menghubungi Akulaku, anda hanya perlu membuat pilihan sama ada menggunakan pusat panggilan, melalui sembang langsung di WhatsApp, atau melalui mesej yang dihantar melalui e-mel rasmi. Semua kaedah yang boleh anda  cuba bergantung pada  keselesaan anda sendiri, termasuk pusat panggilan Akulaku yang cukup berkesan.

Selengkapnya